Arduino

خانواده آردوینو از انواع مختلف برد ها با قابلیت انعطاف نسبت به شرایط پیچده بهره می برد . برد آردوینو به گونه ای طراحی شده هست که می توان نسبت به محیط های دلخواه بر روی آن تغییر ایجاد کرد.

که در این بخش شما را با انواع برد های آردوینو آشنا می کنیم که هر کدام از برد ها نسبت قیمت ، قدرت پردازش،تعداد پین های مورد نیاز،کیفیت کار و ... کاربرد های مختلفی دارند.

1- برد آردوینو (UNO(Arduino

این برد برای آغاز یک پروژه علمی و یا کاری بسیار مناسب هست و تمام نیاز های شما برای شروع یک پروژه برآورده می سازد. این برد دارای 14 (ورودی/خروجی) دیجیتال(که 6 عدد آن PWM می باشد) ، 6(ورودی/خروجی)آنالوگ  ،پاورجک ، پورت USB برای اتصال به کامپیوتر،میکروکنترلر (AT Mega328p) ،دکمه ریست و... می باشد . قیمت این برد نسبتا ارزان می باشد ولی مارایی بالایی دارد که متداول ترین برد در زمینه کارهای تحقیقاتی و پروژه های دانشجویی به شمار می رود.

برد آردوینو UNO

2- برد آردوینو (Lily pad(Arduino

این برد بیشتر در صنعت لباس و پوشش به کارد می رود و یک فناوری الکترونیکی در بحث پوشش می باشد.سازنده این برد لی بوچلی (Leah Buechley) می باشد. این پاد از یک پد متحرک و یک صفحه تخت ثابت طراحی شده هست تا به وسیله نخ های رسانا به لباس دوخته شود. این پد شامل پین های (ورودی/خروجی)،دکمه پاور و سنسور مخصوص که برای شستشو محصول طراحی شده هست .

arduino lilypad

3- برد آردوینو (Mega 2560 (Arduino

این برد برای پروژه های کاری سنگین که تعداد دیوایس هایی که باید کنترل شود زیاد هست مناسب می باشد. ابن برد 54 پین (ورودی/خروجی) دیجیتال (14پین PWM می باشد)، 16 پین (ورودی/خروجی) آنالوگ و در بقیه موارد مانند برد آردوینو UNO می باشد .

arduino mega2560

4- برد آردوینو (Arduino leonardo)

برد لئوناردو اولین برد توسعه آردوینو می باشد که نسبتا ساده تر و ارزان تر از UNO هست و به دلیل داشتن پورت مخصوص Mini USB به راحتی می تواند به دستگاه های مختلف وصل شده و عملیات مورد نظر را انجام دهد و این برد کتابخانه های متنوعی دارد که عمل شبیه سازی دیوایس های کاربردی مانند Mouse و key board را انجام می دهد.

Arduino leonardo

5-برد آردوینو (Arduino red board)

این برد نسبت به انواع دیگر ساده تر و بادوام تر هست . نسخه جدیدی از خانواده Arduino که توسط شرکت (SparkFun) ساخته شده هست تلفیقی از قابلیت های دیگر برد های آردوینو می باشد که یک نسخه کامل از این خانواده محسوب می شود . این برد دارای پورت مخصوص Mini USB می باشد همچنین با توجه به استفاده از تراشه USB/FTDI پایداری بیشتری نسبت به سایر برد ها دارد و در قسمت نرم افزاری رفتاری شبیه برد UNO دارد همپنین برای تغذیه برد از پاور جک استفاده می شود و از نظر تعداد پین ها شبیه برد UNO می باشد.

Arduino Red Board

6- برد آردوینو (Arduino DUE)

این برد از نظر سخت افزاری کمی با دیگر برد های تفاوت دارد . پردازشگر این برد 12 بیتی ARM می باشد که در ساخت Smart Phone با قدرت پردازش بالا به کار می رود. از نظر تعداد پین ها شبیه Arduino Mega2560 می باشد و توسط پورت USB Mini ارتباط برقرار می کند.

Arduino DUE

نکته مهم

اما مهم ترین ضعف خانواده آردوینو عدم توانایی در انجام کارها به تنهایی می باشد که برای رفع این ضعف از ماژول های پر تعدادی که مخصوص هر کار و قابلیت های متفاوت ساخته شده هست استفاده می شود.

متداول ترین ماژول های آردوینو

common modules
Arduino shields

برای دسترسی به مطالب بیشتر ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید 

 کانال اینستاگرام

ایمیل

کانال تلگرام