Asip design

طراحی ASIP و نمونه سازی اولیه برای کاربردهای ارتباطات بی سیم

1- مقدمه

سه دهه اخیر را به جرأت می­توان دهه ­های ارتباطات بی­سیم نامید. حالت جدیدی از تکنیک­های پردازش داده صنعتی توسعه یافته و در سیستم عملی استفاده شده ­اند. این تکنیک­ ها عبارتند از :

ECC ، BICM ، QAM ، SSD ، MIMO ، OFDM و ...

برای هدایت صنعت ارتباطات بی ­سیم، به منظور انتخاب تکنیک ­های توسعه­ یافته در دستگاه ­های تجاری، خیلی سریع استانداردهای ارتباطات بی­سیم مختلفی در دامنه شبکه تلفن سلولی، شبکه­ های محلی و گسترده اینترنتی و بلبوردهای ویدیویی دیجیتالی (DVB) گسترش یافته است. این استاندارها ترکیبی از الگوهای پردازش داده انتشار یافته در فرستنده، برای محافظت اطلاعات از اثرات کانال­های مخرب تحت شرایط انتقال گوناگون را پیشنهاد می­کند. با فرض مثال علم تلفن موبایل، با استفاده از مفاهیم توسعه یافته جدید مثل مشخصه اشتراک فضایی MIMO ، انتشار استاندارد 3GPP-LTE ، برای پشتیبانی کاربردهای سرعت اطلاعات بالای واقعی برای رسانیدن 100 مگابایت بر ثانیه در یک فرستنده موبایل کمک می­کند. به طور مشابه گرایش ­ها در دیگر حوزه ­های عمومی ارتباطات بی­ سیم از قبیل DVB-NGH نیز وجود دارد، که دومین استاندارد تولیدی برای بلبوردهای ویدیویی، به منظور تدارک خدمات برای فرستنده ­های سیار و ثابت می­باشد. دیگر جنبه مورد نظر گردش کلی یا پوشش یکپارچه عرضی نواحی جغرافیایی است که رادیوهای چند حالته سازگار با سیستم و استانداردها مختلفی را برای تدارک خدمات یکپارچه در مکان ثابت شده مطالبه می­کند.

با انتقال این ملزومات بر روی لایه فیزیکی یک فرستنده رادیو، می­تواند به عنوان یک صفحه تخت سخت افزاری با بازده بالا که قادر  به ترکیب با رابط هوایی لازم است، درآید. شکل­ پذیری کلی صفحات رادیو می­تواند از طریق مولقات داخلی شکل­ پذیر در طرف فرستنده (رمزگزار، جای دهنده، طراح، و ...) و در طرف گیرنده (متعادل کننده، نقشه بردار، بازجای دهنده، رمزگشا و ...) حاصل شود. این نیاز ظهور شکل­ پذیری در طراحی باند پایه دیجیتال، یک چالش بزرگ به هنگام اضافه شدن به ملزومات افزایشی به جهت بازده و ناحیه ایجاد می­کند.  به علاوه در ملزومات فنی همراه با رشد سریع در صنعت ارتباطات بی­ سیم، قیدهای زمان– فروش قوی، طراح­ها را مجبور به انتخاب طراحی، جریان اعتبار­سنجی و نمونه سازی اولیه سریع برای حمل این فرستنده­ های رادیویی بی­ سیم به منظور تحویل موفق و زمان­مند در فروشگاه می­ نماید. به طور خلاصه، ملزومات مختلف استانداردهای ارتباطات بی­سیم، در بین دیگر استانداردها، بر دو ملزومات قطعی در راه­اندازی سخت افزار دلالت دارند : 1- شکل­ پذیری صفحات تخت سخت ­افزاری برای پشتیبان  چنداستانداردی 2- جریان نمونه­ سازی اولیه سریع برای صحت ­سنجی سیستم، تحت سناریوهای مورد استفاده مختلف

دریافت چکیده مقاله ( رمز فایل : www.civiltranslate.ir )
عنوان: ASIP Design

برای دسترسی به فایل ها و برنامه های بیشتر و آموزش های کاربردی دیگر ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید      

 کانال اینستاگرام

ایمیل

کانال تلگرام